tirsdag 20. september 2011

Høsten kommer...

Høsten kommer
adjø da sommer.
Takk for lys,
takk for sol.
hør nå tuter vinden,
stryker deg om kinden.
Det er høst.
Det er høst.

Sangen synges på melodien til Gubben Noa.  Ungene lærte denne på barnehagen for et par år siden og den er ganske søt.  Nå kommer vinden og det er definitivt verdt å takke for lyset og sola vi har fått gjennom sommermånedene.  Jeg savner det allerede og gleder meg til neste sommer.  Men enn så lenge skal jeg kose med med høsten, de fine fargene, og de fine mørke kveldene.


Epletrærne våre svikta denne høsten, men fra Lysøysundet kom det fine epler til konsum og syltetøy.
 For høsten er også fantastisk fin, og i år som i fjor har jeg gleda meg til dette.  Det er jo i grunnen like greit at jeg gleder meg for nå er det definitivt ingen veg utenom; sommeren er over for i år.  På lørdag kom jeg hjem med iskald nesetipp etter å ha venta 10 minutter på bussen med et hyggelig besøk i kveldinga.  Det samme besøket fikk servert eplekake med deilige norske epler, (virkelig en av høsten positive sider!) og strikkelysten har velta innover meg akkurat som forventa.  Enn så lenge strikker jeg på et teppe Amund skal få, men jeg har flere planer. Mange planer!  ALT for mange planer!  Om leggiser og vester og luer og puter og gensere og kofter og babybukser og og og...  Jadda...  Vi får se hva det blir til.  Det er ikke flust av tid til strikking akkurat, men jeg må nok starte opp et prosjekt eller to til og jobbe parallelt med dem.  Det er mer inpirerende og gjør meg mer produktiv, siden jeg kan motivere meg selv til innsats ved å bytte mellom de ulike.  Ikke at jeg trenger å motiveres i og for seg, for strikking er hobby og veldig lystbetont, men det gir en ekstra piff å se flere ting vokse fram samtidig.

I sommer satt jeg en dag tilfeldigvis med disse tre hårstrikkene på arma.  Jeg tok bilde av dem for å "lagre" fargekomboen til senere bruk.  Ikke at jeg vet hva jeg skal bruke den på, men fargene var så fine sammen og jeg tenkte at dette kanskje kunne bli nye bra?  Noen som har en ide?


Og så har jeg tatt fram symaskina.  Endelig!  Den har stått bortstua på lager lenge lenge lenge, nedprioritert til fordel for hammer og malekost, men nå er den altså endelig framme igjen.  På fredag sydde jeg en gave sjuåringen Ane tok med seg til en jentebursdag.  En liten pose med en applikert sommerfugl, og to hårbånd som mora ønska bursdagsbarnet.  Kjekt med sånne ønsker når bilen står og jeg virkelig ikke kommer meg på noen butikk som kunne tenkes å ha bursdagsgaveting til en sjuåring.  Og så var det som sagt en gylden anledning til å dra fram symaskina og slenge rundt seg med stoff.  Jeg håper på å få til både puter til barnerommene og litt annet.


To hårbånd og en pose til å ha dem i.

En hurten og sturten-applikert sommerfugl. 
 Det er greit å ha noe å fylle dagene med når man "bare" er hjemme med baby.  For å slå ihjel mer tid denne permisjonen har jeg meldt meg som buzzador i likhet med en drøss andre bloggere og andre.  Jeg har vurdert det ei stund men ikke fått ut fingern, men nå har jeg altså gjort det.  Så får vi se da om jeg får delta på kampanjer de kjører i gang.  Vil du også melde deg på og bli buzzador, så finner du mer info om det her.  Oppgir du "irgni" som den som verva deg hvis du melder deg inn så blir jeg glad.  (Bare så det er sagt, jeg tjener ingenting på dette, jeg får bare litt større mulighet for å bli med på kampanjene som kjøres.)

Klikk på denne lenken, så syns det at det er jeg som har invitert deg (mitt brukernavn som buzzador er Irgni):


Hvis du vil vite mer før du bestemmer deg kan du klikke på denne lenken:

Jau da.  Gøy med no nytt ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...