tirsdag 18. desember 2012

Kjeft kjeft kjeft!




Vi har omgangssjuka i hus.  Frustrasjonen er stigende og jeg har akkurat hatt utblåsning på Facebook.  Jeg kan ta den her også jeg, sånn i tilfelle jeg kanskje når noen til som trenger litt Åpplysning...
Til deg som dropper å holde ungene unna skole og barnehage og deg selv unna jobb og andre plasser man møter mennesker til det har gått 48 timer etter siste oppkast ELLER diare fordi det hasta så iiiiiiinnmari å komme seg på jobb eller få ungene avgårde i barnehagen så du fikk gjøre det du hadde planlagt:
 
 TAKK SKAL DU FAAN MEG HA! 
Hilsen Ingrid, sjefen hennes, ungene hennes, den nedspydde dyna hennes, juleforberedelsene hennes og i grunnen muligens hele jula hennes.

Føler du deg truffet? Vær så god, din egoist! For det er det dette er. Egoisme! En egiosme som i tillegg til å gjøre førjulstida sur for andre, snart kan slå tilbake på deg selv, da egoistiske valg om å returnere til jobb og vanlig hverdag for tidlig etter at omgangssjuken har herja, er med på å opprettholde smitten i et nærmiljø sånn at ekstra mange blir sjuke og det tar lengere tid før utbruddet roer seg og DU kan risikere å bli sjuk en runde til.  Tygg litt på den...

Budskapet? 
HOLD PERSONER MED OPPKAST OG DIARE UNNA SKOLE, JOBB, BARNEHAGE OG PLASSER DER MAN TREFFER ANDRE MENNESKER I 48 TIMER ETTER SISTE RUNDE MED OPPKAST ELLER DIARE!
 
Søren heller altså så håpløst å få slikt i hus like før jula.  Gastroenteritt er i grunnen alltid ekkelt og håpløst, men det passa litt ekstra dårlig nå.  Da hjelper det litt å kjefte fra seg.  Lette på trykket er bra, og kanskje er det EN som skjerper seg...  Alle monner drar ;)
Ellers:  Pakkene er i hus (og lagra langt unna smitte).  Jeg baker naturligvis ikke akkurat nå og gjorde heldigvis ikke det i timene/dagene før utbruddet starta heller, men jeg vasker en hel del... 

Og så lager jeg kalendere som er fast julegave til besteforeldre og oldeforeldre.  Jeg kommer til å legge ut maler(pr mnd) på den i løpet av morgendagen så hvis noen mangler en gave nå på tampen så kommer det en meget (!) enkel "DIY" som det heter på finfint norsk i morra. 

Jeg rakk ikke alt jeg hadde tenkt i år heller jeg, men så langt har vi kosa oss med adventstida, og enda er det noen dager igjen.  Jeg har et liiiite håp om å rekke å ta fram symaskina, og et litt større håp om å rekke å sette meg ned meg de to største og lage litt julepynt. Det ligger så mye inspirerende tips og triks på nettet hvis man leter litt.  Disse stjernelenkene fra Mrs Hardy var f.eks veldig fine til ungenes minitrær/einergreiner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Antakelig har dere blitt smittet av noen FØR de merker at de er syke. Smitten er større da enn etterpå.. Men ja man skal holde seg hjemme i 48 timer etter siste runde..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...