fredag 23. september 2011

Helgeskvalder og samsoving.

Det aller beste med mammapermen for turnusarbeider-meg, er at jeg har fri alle helgene.  Helgene smører familiemaskineriet vårt, og gir oss en følelse av å kunne puste innimellom travle hverdager hvor jeg føler at det går rimelig i ett med tidlige morgener, lekser, matlaging og ettermiddagsaktiviteter.  Men nå er altså helgene fri pga mammapermen, og når jeg attpåtil har fått en unge som sover på natta så går det rimelig greit tross travle dager og tre unger. 

Mye av årsaken til at nettene går så glatt tross liten ammeunge i huset er at vi samsover.  Det kunne jeg skrevet mye om, men her om dagen kom jeg over denne bildeserien som jeg synes oppsummerer det hele på en utrolig bra måte. 

Jeg får ikke bildet til å gå med på å bli en klikkbar link, men klikk på denne så får du opp nettsida som viser hele bildeserien.  Ganske så søt og utrolig beskrivende.  Samsoving kan virkelig anbefales!  Jeg tror fullt og fast at det er sunt for både mor og barn, og så er det så utrolig koselig med den varme lille kroppen under dyna.  De blir fort store, ungene, og plutselig en dag har de blitt for store og vil ikke kose...

De to andre sover (stort sett) i egne senger.  Rommene deres er litt "halvferdige" etter at vi flytta inn i april og jeg har heller ikke tatt skikkelige bilder.  Det skal jeg se om jeg får gjort en av de nærmeste dagene.  De mangler stadig gardiner (hvis de egentlig trenger det i tillegg til blendingsrullegardina?) og noe på veggene.  Puter i sengene sine skal de også få, men det ser ut som det kan ta litt tid før det blir putehauger å slenge seg i...  Nå har symaskina stått framme ei uke og jeg er nesten ferdig med ei pute...


Dessuten ligger dette dinosaurmønsteret klart.  Fireåringen er HELT dinosaur, så jeg tror dette kan bli stas


Den fredelige mammapermen er nemlig ikke så fredelig at det gjør noe!  Jeg tror jeg skal få gjort en hel masse siden jeg "bare" er hjemme med baby, men så flyr dagene avgårde uten at jeg får gjort særlig annet enn å passe unge(r) og hus.  Denne uka har jeg attpåtil fiksa på utseendet på bloggen, og da går timene fort.  Denne forandringa har jeg tenkt på lenge, for jeg savna å kunne vise større bilder inni teksten.  Denne uka tok jeg altså mot til meg og det gikk helt fint gitt ;)

Til slutt noen bilder av ungene fra de siste dagene. 

Amund i ny Nøstebarnbukse.  Jeg har ønska meg ei sånn til alle ungene men aldri tatt meg råd.  Nå gjorde jeg det, og angrer bare en ting:  At jeg ikke gjorde det før...

Dårlig bilde tatt med mobil, men det fikk være med likevel fordi det var så innmari typisk.  Ane gjor lekser, Ola følger nøye med.  I bakgrunnen mors tekopp, kamera og stoffbunke.

Iskald storesøster har gått hjem fra skolen i nordavinden.  Da er det godt å finne en nyvåkna varm liten kropp å kose litt med.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...