fredag 30. september 2011

A-Z. God helg!

Jeg kom over denne lista da jeg supa te og spiste fredagskake (som egentlig var en rest eplekake fra et hyggelig møte i går kveld) og bloggsurfa og tenkte jeg kunne skrive litt om meg selv.

Age: Jeg fyller snart 29 år enda en gang.  For femte gang for å være mer presis.


Bed size: 180x200 cm.

Chore that you hate: Inn og ut av oppvaskmaskin.  DET er kjedelig det!!  Det er på mange måter bedre å vaske opp for hånd, for det er nesten litt meditativt.  Finne på middag er heller ingen favorittaktivitet.

Dogs: En gang bodde jeg med en hund som røyta MYE!  Hun het Hille og var lodden og fin og godt selskap (akkurat som sin eier.  Ja altså selskapet, ikke loddenheten).  Egentlig ønsker jeg meg hund, men han jeg bor med er ikke alldeles enig...
Essential start to your day: Tekopp og ei rolig stund med datan.  Sånn etter at mann og barn er lempa ut av huset og murmeldyret Amund er lagt for dagens første dupp. Så "start to your day" var en overdrivelse.

Favorite color: Varme farger.  Varm grønn og varm blå. 

Gold or Silver: Sølv.

Height: 157.  Og en halv!

Instruments you play(ed): Jeg har fått undervisning på blokkfløyte og piano i min barndom.  Nå er det meste av det glemt, men sangtimene som jeg også tok har jeg fortsatt mye glede og moro med.  Jeg er kronisk korsanger og vi synger mye her hjemme.

Job title: Sykepleier.  Berselpermisjonshusmor p.t.  Wannabebonde.

Kids: Ane 7 år, Ola 4 år og Amund 4 mnd.  Alle tre maibarn.  Ja, jeg har hørt noen vitser om sesongarbeid og løpetid og den slags ;)

Live: Oppvokst i en drabantby utenfor Trondheim.  Tok til vettet og flytta på landet (landbruksskole) da jeg var 16.  Bor nå landlig og vakkert utenfor Trondheim, og skal aldri aldri bo i byen mer om jeg får bestemme selv.

Mother’s name: Mamma.

Nicknames: Ganske ofte Irgni. 

Overnight hospital stays: Stort sett veldig fine "stays" hvor jeg har fått med meg et nytt lite menneske hjem.  Noen litt mindre hyggelige etter en bilkræsj for noen år siden.
Pet peeves: Folk etter vegen som oppfører seg som om de eier den.

Right or left handed: Høyre

Siblings: Audun

Time you wake up: Vanskelig for en nattarbeider å svare på det gitt.  Nå for tida er det mellom sju og åtte en gang.

Underwear: Jepsi pepsi...

Vegetable you hate: Kapers.

What makes you run late: Spør heller hva som ikke sinker meg.  Definitivt nyttårsforsettmateriale det der...

X-Rays you’ve had: Rygg, hofter, bekken, brystbein, bihuler, tenner.

Yummy food that you make: I følge Ane er nok det aller mest yummy`e jeg lager, glutenfrie sjokolademuffins med sjokoladebiter i.  Jeg står for sjokoladebitene, Toro for resten.  Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke det at det eneste Toroproduktet jeg bruker (sånn bortimot) er hennes favoritt....

Zoo animal: Jeg har ikke rare erfaringen med zoo egentlig, men giraffer er fine.  Snåle skapninger.  I den litt mer norske og landbrukske faunaen er sauen favorittdyret.

Jeg fortsetter jeg da, norsk som jeg er

Ærlig talt:  Helsevesenet i dette landet er vel egentlig bedre enn man ofte skulle tro, men de som har det overordna ansvaret for barselomsorgen burdte tatt seg ei pille!

Øvelse gjør mester:  Jeg kan ikke hekle.  Det burde jeg jobbe litt med, for jeg skulle så innmari gjerne lært meg det.

Ålreit musikk:  Jeg er nok ganske altetende.  Her er favorittlista fra Spotify

Noen som hiver seg på?  God helg! :)
-----------------------
Edit klokka 2151.  Spillelista funka ikke nei.  Kanskje nå da?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...