mandag 26. september 2011

Leksaksplakat

Denne plakaten har vært med meg store deler av livet.  Fra rommet hjemme hos mamma og pappa til diverse hybler  gjennom årene.  Til og med på intenatet på landbruksskolen mener jeg å huske at den var med. 

Nå henger den på Ola sitt rom.  Den ble så fin mot den blå veggen.  Ola ble fornøyd da vi hang den opp på søndag, men var i grunnen aller mest fornøyd med avisutklippet med dinosaurer han fikk henge opp på motsatt vegg.  De enkle gleder... :)

I kveld fikk vi til en sånn perfekt kveld.  Kjapp middag, kjapp ryddings på kjøkkenet + sette på en klesvask, barne-TV mens far drepte grønne griser med sinte fugler mens han lå på rygg i skuvsenga, tekopp til mor, fiolinøving, så til slutt hele familien i sofaen med musikk på dataen, tegnesaker, kos klapp klem, sov.  At ikke minstemann ville sove, det prater vi ikke så høyt om ;) Ei heller at det er lenge mellom hver gang det herskes sånn total harmoni i sofakroken vår en mandagskveld.  Sånne kvelder er så innmari gode og jeg tror jeg må legge meg i sela for å få til litt fler av dem.  Å planlegge middager sånn at den er fortært til barne-TV begynner er en bra plass å starte.  På den måten får vi spist før Ola går tom for "våken", ig vi får samla og roa hordene effektivt etter middagen.  Jo det er nok en bra plan.  Den skjærer seg imidlertid allerede i morra, for da er det fotball, fiolintime og foreldremøte og vi kommer til å møtes i døra med et hei og et hadet.

Ane fargela og Ola tegna først sammen med meg, så sammen med pappan. Her er sluttresultatet av Ola og pappas tegnejobb.  Den starta lekkert blått og orange, og ble etterhvert bare lekrere og lekrere.  Legg merke til den lykkelig uvitende fiskeren ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...