fredag 16. september 2011

Det jeg ikke fikk sagt...

Skal man bygge seg gård er det hyggelig å fylle gården med unger.  Tre fine maibarn har vi vært heldige å få, og i helga som var hadde vi navnefest for yngstemann, Amund.  En flott dag for å feire en flott unge. 

Å få barn er en glede som ikke kan sammenliknes med noe annet jeg har vært med på i alle fall.  Å få Ane Førstemann var et sjokk og en berusende lykke.  Å få andre- og tredjemann var litt mindre sjokkarta men slett ikke mindre berusende.  Å få andre og tredjemann er mer enn dobbel og trippel glede, for det er så innmari gledelig å se dem sammen.  Se dem leke sammen, sloss for hverandre, sloss med hverandre og sette pris på hverandre.  Både ungene og samspillet og samholdet dem i mellom utvikler seg jo hele tida og å få være med på det er ei fantastisk reise.


Men å ha unger er ikke gratis, hverken på det mentale eller praktiske planet.  Hverdagen gjør seg ikke selv, og når man attpåtil skal forsøke å bygge seg en gård, ha en jobb, være korsangere, være sosiale, mentalt oppegående mennesker og gode kjærester, så møter vi noen utfordringer i trebarnsforeldrehverdagen.  Vi fikk høre gode ord om at vi jobber godt med ungene den dagen vi feira Amund, men det trengs en landsby for å oppdra et barn!  Landsbyen vår består i tillegg til venner, nærmiljø og profesjonelle aktører som skole og barnehage, av to flotte storfamilier.  Dere betyr uendelig mye for meg!  Det er mange grunner til det, men det at dere stiller opp som dere gjør for ungene mine kan jeg aldri få takka dere nok for. 

Alt dette skulle jeg sagt.  Men på den store dagen hadde jeg evig nok med å si "takk for at dere kom, håper dere har hatt det hyggelig". Jeg er jo tross alt ungen til mora mi.  Håpløst lettrørt ;)  Så får jeg skrive det i stedet da.  Det funker ofte bedre. Tusen takk for at dere stiller opp for oss, for at dere hjelper oss med barnepass og en hel masse andre praktiske ting som blant annet navnefesten til Amund.  Tusen takk for at dere er så glade i ungene våre!!

1 kommentar:

mettelang sa...

Ååh, så fine bilda av fine unga! Heldig tante æ ja :)

-Mette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...