tirsdag 11. oktober 2011

I kattas fravær... Ny garderobeløsning på plass!

...har musa dansa på bordet!

Ungene og jeg kom oss gjennom helga alene hjemme.  Jeg tror ungene fatta poenget etter den første natta, for både nattlige doturer og neseblod gikk smidigere for seg de to andre nettene enn den omtalte første.  Og bra var det ;)  Amund og jeg ble saftig forkjølt med laber form utover helga, så det ble litt heftig, men jeg kom sånn ca i mål med det omtalte prosjektet. 

Trådkurver fra Ikea, og kommode fra Ikea.  Begge deler skjult bak gardina. 
Gubben og jeg har mangla ei god garderobeløsning på rommet vårt siden vi flytta inn.  Noen trådkurver fra Ikea og en kommode fra samme butikk har tjent som kleslager inne på soverommet vårt det halvåret vi har bodd her.  Men det har vært for lite, vi har manga plass til å henge opp ting som helst skal henge, og ikke minst har det støva ned.  Ting gjør jo det når de lagres i åpne løsninger inne på soverom, og det syns jeg ikke noe om så derfor har jeg lagra mye i svartsekker siden vi flytta inn.  Det syns jeg i alle fall ikke noe om og vi har diskutert og leita etter både klesskap og skyvedørsgarderober.  Men vi har ikke hatt tid, penger eller flaks nok til å finne akkurat det vi leiter etter.  Så nå benytta jeg sjansen mens gubben var borte.  Han var ikke så heltent på ideen min da jeg lanserte den for ham for ei stund siden akkurat, men nå greip jeg altså sjansen.

Her vises løsninga for klesopphenget.  Rundstokk, øyeskruer og tau.  Ja, jeg vet det fins finere tau, men det var dette jeg hadde, og det duger i massevis. 
Med svigermor som shoppingstøtte og mamma og pappa som gode hjelpere og barnepassere i monteringsarbeidet, kom følgende opp i løpet av helga:  I taket er det montert gardinskinner som var til overs etter ombygging her og hos mamma og pappa.  Gardina er "Lenda" fra Ikea, hvit litt tykk bomullsgardin.  Klesopphenget er selvkomponert og består av to solide øyeskruer, 1,5 meter nylontau og 1,2 meter rundstokk fra trelast avdelinga på Obs.  400,- for gardinene og en snau hundrings for det andre, samt en kommode, gardinskinner og trådkurver som vi i hovedsak hadde fra før.  Det må kunne kalles mye for pengene.

En gang i framtida skal vi antakelig kjøpe (skyve)dører eller vegg til vegg-skap, men kjenner jeg oss rett vil det ta tid.  Men med mindre det dukker opp problemer jeg ikke har forutsett tror jeg vi skal leve godt med denne løsninga lenge. Romslig ble det i alle fall. 
Til arbeidet fikk jeg god hjelp.  Babyer som sover er nemlig noe av det hjelpsomste som finnes ;)  Den glitrende blå saken han ligger og koser med er forresten Anes blånisselue fra noen år tilbake. 
Det som mangler her nå er ei smal, dyp bokhylle.  Den skal stå oppå kommoden til venstre for klesopphenget og skal romme ringpermer med "kontorpapirer".  På den måten får vi de aller viktigste papirene inn her også og slipper å lagre slikt andre steder.  Ringpermer er ikke så fine at det gjør noe, så det er helt greit at vi får gjemt dem bort litt.

Den lille kommoden som står på krakken ved "skapet" er fra min barndom og skal opp på veggen etterhvert og bli lagerplass til hårstrikk, smykker og annet dilldall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ikke smart å legge ut bilde med Helsevesendets tepper..... skal ikke de være på sykehus?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...