fredag 25. juni 2010

Martna og Ikea.

Ane og jeg har hatt fridag i dag. Først dro vi på "Martnan", siste dag i dag, og deretter en tur til Ikea for å se etter kjøkken og en del andre småting husbyggere spekulerer på. Som hvor dype Ikeamodellene av vaskeservanter til badet er for eksempel...

Min utskeielse på martnan var en trekost med hestebust som skal bli makkeren til støvbrettet jeg kjøpte på loppis tidligere i år.
På Ikea fant jeg ikke den badevasken jeg vil ha, og jeg ble ikke så mye klokerer vedr kjøkken heller faktisk... men noen ideer dukka da opp.

Kanskje kunne høye overskap med hylle under være en ide, heller enn ingen kjøkkenskap og bare åpne hyller? Jeg er ikke overbevist altså, men ideen var ikke dum. Inni hjørnebenkeskapene fant jeg noe vi definitivt skal ha. Uttrekkbar innredning i kjøkkenskap som måler 120*60 cm. Stor og full dør uten den leddinga på midten som jeg aldri har lært meg å like, og KJEMPEGOD utnyttelse av plassen inni kroken. Genialt

Kjøkkenvask blir jeg ikke klok på. Hvit krusvask eller stålvask? Jeg ska ha to store kummer. Vi vasker opp for hånd pr nå, og avrenningsbrett til å sette kopptørkestativet på er derfor også et must. Vi har imidlertid ambisjoner om å skaffe oss oppvaskmaskin (igjen), og trenger plass til det. Da hadde en good old fashion stålbenk med utslagsvask og oppvaskkumme vært genialt. Men den passer jo ikke i dagens kjøkkenbenker. Argh! Hvor er pengene til kjøkkensnekker når jeg trenger dem?

Denne vifta var ikke så dum.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...