tirsdag 8. juni 2010

Jeg tør ikke rope det ut enda.

Men vi har fått muntlig godkjenning på byggesøknaden vår! Og jeg tillater meg å være så glad!!! Rope og hyle av full hals skal jeg gjøre den dagen brevet kommer, og vi har det svart på hvitt og med kommunal underskrift at vi skal bli huseiere.

Vi har dessuten vært i banken i dag. Vi får lån til det vi vil ha sånn ca. Enda en grunn til å se lyst på tilværelsen. :D Sånn bortsett fra at lån ikke bringer lys og glede inn i tilværelsen selvsagt... Å skylde penger er noe ordentlig dritt! Tobarnsmor som jeg jo er vil jeg jo at livet skal være en uforpliktende lek... Men her er det bare å fortsette å leve på sparebluss, så får vi se hvor fort vi kan klare å kvitte oss med skiten. Lånet er uansett meget moderat, og det er godt for en ufrivillig deltidsarbeidende helsearbeider som meg.

Jeg har blitt enig sånn ca med snekkerene i dag om vindusomramminga. Jeg har leita fælt i lang tid nå, men det er jo så mange fine varianter! Og en del stygge selvsagt. Utgangspunktet vårt ble til slutt denne tegninga fra Eks.



Men designet blir ikke som denne. Den blir etter eget hode og snekkernes ferdigheter. Jeg har laupa rundt i norges land og tatt bilder av hus i mange år, og nå de siste dagene har jeg nesten kjørt av vegen et par ganger mens jeg har nistirra på folks vindusomramming... Jadda. Kjempelurt ;)
En god venn av oss skal pusse opp et gammelt hus med tid og stunder, og der ser vindusomramminga slik ut:
Et slitent men fint vindu.

En nabo har denne varianten:
De eldste vinduene på denne gården har en litt annen list under vinduene. Veldig fint. Sammen med fin døromramming er dette med på å gjøre gården spesiell og vakker.

Dette er et gammelt bilde jeg har funnet i et arkiv på nett. Vinduet til venstre i bildet har også fin omramming.
Jeg skal legge ut bilder når jeg ser hvordan vår blir. Men først må jeg en tur på Nilson trelast som trolig har byens beste utvalg i lister. Jeg er spent på hva de kan by på. :D
I dag har forige ukes ensomme snekker fått følge av en til, så nå er de to. Snart kommer enda en, så nå bør det bli som kommunen har sagt i dag. Hilsen lett nervøs ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...