fredag 25. juni 2010

Gamle dager.


Jeg er født for sent. Sånn ca 100 år for sent. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å leve med utedo og egen matproduksjon. På kjøpet hadde jeg trolig fått omgivelser som disse, preget av levende landbruk med husdyr og planteproduksjon og hus med ekte sprossavinduer all over ;)


Fryktelig dårlige bilder dessverre. Mobilbilde av bilde i ramme blir sjelden bra...

Nå gjør vi (eller i alle fall jeg) et lite forsøk på å komme oss "tilbake i tid". Uten å måtte gi slipp på internett, og avanserte sykehus! Det er jo bakdelen med gamle dager... Det kan aldri bli ekte "gamle dager", man kan ikke gå bakover i tid. Og vi har goder vi setter alt for høyt til å kunne gi avkall på dem. Som sykehuset f.eks. Men utseendemessig er det i alle fall et skritt i retning "gamle dager", og så blir det opp til oss om vi klarer å gjøre landbruket rundt oss levende igjen. I år har vi ikke en gang fått potetene i bakken... (Flaks for oss at det ikke er gamle dager på ordentlig. Da hadde vi fått Mr Sultedøden på besøk i vinter...) Men jordbæra er på plass! Bærhagen er flytta men tatt vare på for saft og syltetøyproduksjon. Og når vi flytter, flytter hønene med oss. OG: Gubben har lovt meg fire grisunger i innflyttningsgave!! Det skal han ikke få glemme!! Stabbur har han også lovt meg "en gang når vi får overskudd til det". Det går rette vegen dette :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...