søndag 20. juni 2010

Kjøkken



Dette første bildet har jeg blogga en gang før. Jeg har forelska meg totalt i denne grønne fargen som hos Jotun heter Empire. Gubben er ikke like ivrig, så jeg lurer på om jeg kanskje må kjøpe et spann og "ta feil " ;) Bildet er henta herifra, og om fagekoder mm står det: "VEGG 8108 Empire - Lady Interiør Tre 15 TAK 1625 Sjel - Lady Interiør Tre 80
GULV 9037 Lutet - Lady Interiørbeis *utsatte overflater behandles med Scanox TreStjerner Klarlakk"


Men gubben er som sagt ikke overbevist, så vi går nok for hvitt kjøkken. Det blir vel eggehvitt eller noe i den dur tenker jeg. Forøvrig tror vi vi går for hvit Ädel fra Ikea. Det må bli ikea denne gangen. Det er, så vidt vi har funnet ut, ingen som kan matche dem på pris OG servere oss et kjøkken vi kan leve lenge med. For det kjøkkenet vi bygger nå skal med tid og stunder trolig omgjøres til kontor eller hobbyrom eller noe i den dur. Planen er i alle fall å ta vare på en del av innredninga som arbeidsbenk, og da er det greit at innredninga ikke ser så innmari kjøkkenaktig ut. De delene som ikke skal få bli her er det aktuelt å ta med over i nytt kjøkken, og da er det greit at Ikea har vært trofaste mot sin Faktum skapstamme noen år. Måtte de bare fortsette med det!

Her er Ädel skuffefront. Vi går for masse skuffer fordi det er så genialt enkelt å få oversikt i dem kontra i et skap. Noen benkeskap kommet i tillegg. Får vi skvisa inn ett høyskap så er det bra, men overskap blir det neppe. Det stjeler lys og rom, og jeg tror vi skal klare oss bra uten. Jeg har et gammelt hjørneskap som skal opp på veggen over benken tror jeg, og så skal vi ha skap på stua til "finkoppene" og matbod i kjelleren til kaketiner, store bokser og andre ting vi slett ikke trenger daglig. Her vi bor nå er alt stappa inn i alt for få kjøkkenskap, og det gleder jeg meg SÅNN til å bli ferdig med!!! Åpne hyller blir det også på veggene til noen få "pyntesaker" og glass og fat til daglig bruk til oss som bor i huset.

Når jeg blir rik. Vinner i Lotto vet dere... Da skal det nye kjøkkenet få stedbygd innredning etter mine ønsker og husets mål. Men altså, da må det komme en telefon fra Hamar først.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...