mandag 28. november 2011

Vestjakt

Guttene skulle hatt seg vester til jul tror jeg.  Garn har jeg (i svartsekkvis...).  Oppskrift gidder jeg ikke bruke penger på for jeg er slett ikke så sikker på om jeg rekker dette til jul.  Enn så lenge ligger vi godt an, men tiden vil vise om det varer. Det er en del som skal gjøres og jeg har daglige oppvåkninger av typen å ja, HAN skal på den lista ja!  Og tynnstrømpebukse til Ane sleit vi med å finne i fjor, og den røyk, og vi har ikke kjøpt ny til denne jula.  Og sølpussen!  Dæven...  Nei jeg er ikke stressa.  Faktisk er det bare koselig!  Men all erfaring tilsier at det drar seg til mot slutten når det plutselig bare er dager og så timer igjen til det kommer gjester.

Men vester ja...  Siden jeg ikke gidder å betale det det koster å gå i garnbutikk å si "vester str 1 og 5 år takk", så leter jeg på nett.  Og jeg finner mange fine altså, men om jeg finner den rette, det er jeg litt mer usikker på. 

Jeg starta jakten hos Pickles.  Jeg har vært innom dem før, men aldri virkelig sett på bildene og latt meg inspirere tror jeg.  De har så mye fint!!!  Jeg ser for meg strikkeåret 2012 og har prosjektene lina opp inni hodet mitt.  Sånne prosjektkøer er omtrent like holdbare som nyttårsforsetter, men det er deilig å legge planer ;)

Bilde tjuvlånt fra Pickles.  Gå inn på sidene deres via linken under for mønser og masse annen inspirasjon.
Denne fra Pickles var fin.  Men ikke riktig festfin nok tror jeg.  Mulig den kan fikses litt på ved å strikke vrangbord nederst f.eks, men jeg vet ikke helt.  Den ser ut til å være veldig enkel å strikke da...

Bilde fra Pickles
 Jeg burde jo strikka en Olavest, men...


Bilde fra familiejournal.dk
 Denne var fin da.  Litt sånn finvest i fasongen.  Med et annet mønster på kanskje?


Bilde fra familiejournal.dk
Denne ser jo strengt tatt klin lik ut (bortsett fra kantene), men samtidig den ser ut til å være litt bred over skuldrene?
Bilde fra familiejournal.dk
Til slutt dukka denne opp.  Strikka med roser og det hele framstår den jo som riktig så staselig.  (Jakka var også nydelig!)

Jeg er fryktelig dårlig til å følge oppskrifter så det er ikke helt utenkelig at jeg havner en plass midt i mellom.  Men det er jo litt tidsbesparende å være møsterslave, og det er ingen ulempe akkurat nå...  Det hjelper ikke at jeg har garnet liggende og må tilpasse mønster og pinner etter det...  Jaja.  Vi får se hva det blir til.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...