fredag 11. november 2011

11.11.11 11.11.11

Jeg burde feira innser jeg, men det gjorde jeg ikke.  Jeg tror jeg sto på badet og bytta en gaske ekkel bleie det magiske sekundet.  Nå er det 100 år til neste gang. 

Man burde sikkert gifta seg eller født et barn eller noe i dag, men det har jeg altså ikke gjort. Men broren min har forlova seg, og det var veldig koselige nyheter.  Gratulerer Audun og Elina!!  Jeg gleder meg til fortsettelsen!!

Dagen er brukt til leggisstrikk og julemusikk.  Ja jeg har tjuvlytta, rett og slett fordi jeg leiter etter repertoar til koret vårt sine juleopptredener.  Ute har det vært tett skodde i hele dag, og med litt fantasi ble den til en snøstorm, og innedagen til en førjulsstund med all musikken.  Som jeg gleder meg til jul og til adventstida!!  Jeg har planlagt mye allerede, og en del er allerede gjort klart.  På den måten håper jeg at adventstida blir rolig og positiv.  Det kunne vi trenge i en hektisk hverdag tror jeg.

Det forhatte strikkeprosjektet, leggisene, er så godt som unnagjort.  Den ene er ferdig felt av, den siste mangler to striper.  Neste punkt på lista er nok rød lue til Amund.  Når storesøsknene tar i bruk sine nisseluer første søndag i advent må nesten Amund få seg lue også. Jeg lurer rett og slett på å strikke ei av disse i rød utgave. 

Forøvrig ble dette en ganske vanlig deilig fredag. Taco og litt TV.  I kveld har vi sett NRK-serien "Vaffelhjarte".  Har du ikke sett den bør du gjøre det!  Den er bygd på ei bok av Maria Parr.  Hun har også gitt ut Tonje Glimmerdal som jeg har skrevet om tidligere.  Også den var innmari fin.  Det er så fine mennesker og relasjoner og de skildres så flott både i serien og i boka.   En god start på helga mao.  Måtte resten også bli bra.  God helg!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...