onsdag 9. mars 2011

Stas!

Jeg er ingen internettnovise, men jeg forundres stadig over at noen faktisk leser bablinga mi...  Etter at bloggen kom med på lista til norske interiørblogger har besøkstallene steget betraktelig ser jeg på telleren min.  Siste bekreftelse på at noen leser og finner bloggen interessant kom fra Sigrid som pusser opp Buøen som har sendt meg denne:
Tusen takk!  Dette var stas!

Nå skal jeg jeg liksom sende denne videre til 5 andre blogger med mindre enn 100 følgere har jeg forstått.  Jeg sliter litt med å finne noen, for denne har liksom gått sin seiersgang blant de bloggene jeg setter aller størst pris på for tida.  Men jeg kan jo benytte sjansen til å skrive litt hederlig omtale om noen av de jeg leser ivrigst.  Nettopp Sigrid sin blogg om Buøen er en av dem.  Lensmannsgården er en annen.  Begge er inspirerende og interessante blogger om det å gjøre omfattende ombygging og restaureringsarbeid.  Jeg følger med og heier på dere! :)  En annen blogg jeg koser meg med, spesielt rundt vår- og påsketider, er Mias landliv.  Hun har allerede bygd gården sin hun, og det er imponerende og inspirerende å lese om hus, hage, dyrehold og håndarbeid.  Den gode feen er også en favoritt om dagen.  Når det kommer til innredning dras jeg mellom det lyse nostalgiske og det hvite i kombinasjon med sterke, klare farger.  Den gode feen er et godt eksempel på det siste.  Masse fine bilder, og masse inspirasjon til kreativitet i både huset og til ungene.
Livs lyst, er et eksempel på en blogg som skriver om det lyse nostalgiske.  Det "ekte" gamle og norske.  Det er mange nok blogger som har hovedfokus på de "liksomgamle" tingene som er aldringsmalt eller har fått liksompatina på andre måter.  Liv skriver om og viser bilder av det som faktisk ER gammelt, og det liker jeg å lese.  Loppisfunnene og de gamle tingene man har samla på over tid, som forteller en historie og sier noe om de som har levd før oss er elementer jeg også vil ha i huset mitt.  Jeg vet ikke hvor vi lander i denne underlige miksen av ekte gammelt og fargesprakende kreativt.  Det blir vel en kombo tenker jeg.  Den som lever får se, for her blir veien til mens vi går.

Tusen takk for "awarden" som det heter på godt norsk,  og takk for at dere skriver så fine og inspirerende blogger!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...