lørdag 5. mars 2011

Kjøkkenvinduutsikt

Lørdag og dugnad i huset.  Mormor og de to ungene er fortsatt ute i snøstormen mens jeg har gått inn på kjøkkenet etter at vi har fiksa litt på dukkestua så den skal tåle resten av vinteren.  Og så slår det meg at dette blir utsikten fra kjøkkenet vårt framover.  Dukkestua, hagen, ungene, bærbuskene, jordet og skogen som hører gården til.  Nå er det "over halve livet mitt" (dvs ca 16 år) siden jeg flytta ut fra drabantbyen hvor jeg vokste opp, og jeg kan ikke si jeg angrer...  Tvert i mot tar jeg meg stadig i å tenke på nettopp dette hvor heldige vi er som har så mye plass, luft, privatliv og plass til å dyrke egen mat.

"Kom inn å få nystekte boller og kakao!"  (Jeg skal bare rydde litt i vinduskarmen og montere et kjøkken først ;) )

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...