mandag 19. mars 2012

Påsketeppe. Hjelp ønskes.

Ei flott helg er unnagjort.  Nydelig vær og uteliv, hæsli vær og inneliv, familiekos og koselig besøk.  Vi har rydda og sortert en masse, og har nå en viss oversikt over siste rest av flyttelasset.  En viss...  Men nå har vi ingenting i oppholdsrommene (det har stått noen kolli her og der av og til frodi vi har noen vi har flytta rundt på) og vi har vrengt et rotrom vi laga oss da vi flytta inn, og nå er planen å lage oppbevaringsløsninger der inne sånn at en del rotet skal få en plass.  For ting som ikke har en plass er en sikker oppskrift på kaos!

I dag gjør jeg imidlertid ingenting.  Søndagskvelden kom med skikkelig influensafølelse og en fryktelig vond og "betent" pupp så i dag er det slooooooow motion som gjelder.  Skikkelig brystbetennelse vil jeg ikke ha!  Ammehjelper som jeg er kan jeg jo, med det samme jeg prater om pupper, reklamere for www.ammehjelpen.no.  De sidene burde vært pensum for alle snart-mammaer, for går man inn i nybaktmammatilværelsen med gode kunnskaper om amminga, så går alt så mye mye lettere. 

Nydelige tulipaner i krukke som Sekstideltpåfem hadde med seg hit for noen dager siden. :)
Men så var det påsketeppet.  Disse lappene har ligget siden tidlig byggeperiode og nå skal de sys sammen til et lite koseteppe til skuvsenga  på stua i anledning påska som snart starter (jippi!!). Men det er noe galt med fargene og jeg klarer ikke bestemme meg for hva det er. Skulle jeg lagt til en farge til? Brunt? Blått? Mer gult? Eller kan det være som det er? Det skal liksom være en fargeklatt, men helst en ikke så alt for spraglete en.  Ta bort det okergule og putte inn mer av de andre gulfargene?  Tips mottas med stor takk!

Amund er ikke helt fornøyd ser det ut til, og starta ommøbleringa på direkten fra formiddagsdupp i vogna.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...