fredag 9. mars 2012

Rabarbrarapporten

Det våres.  Snøen har forsvunnet i rekordfart, og når er hagen tilnærma snøfri.  Litt klimabetenkt blir man jo når vinteren blir så kort og varm som den har vært i år, for vinteren har så definitivt sine fordeler.  Men så er det litt deilig å kjenne sola varme i bakhodet når jeg står og beundrer hagen som våkner til liv igjen også, og snøfritt har noen fordeler det også.

"Hagen" er jo egentlig fortsatt en overdrivelse.  Vi bor stadig på månen, for med våt høst og vinter får man ikke gjort så fryktelig mye anlegsgartnerarbeid.  Så her er det stadig gjørmete og sørgelig få planter og oppegående "uterom".  Men vi har planer, og vi har rabarbra!  Definitivt en vårfavoritt siden den er både tidlig og matnyttig.  Nå har den såvidt begynt å titte fram, og jeg gleder meg til vafler med nykokt syltetøy og mye annet godt som kan lages av de første fine stilkene som kommer. 

Jeg tenkte jeg skulle følge rabarbraen vår mot sommeren og ta bilder jevnlig for å se framgang mot vår og sommer.  Har du også en rabarbra hadde det vært morsomt å få se bilder av hvordan det står til hos deg nå.  Neste fredag blogger jeg nye bilder.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...