søndag 21. august 2011

Saftkoking og badelamper

Dagen er brukt til safting og koselig samvær i bærhagen og kaffe i hytta.  Nå har freden senka seg.  På kjøkkenbenken står det 14 flasker fersk ripssaft.  Han som starta på igjen i barnehagen for ei uke siden har snappa opp en forkjølelse og sover rødøyd i senga si.  Storesøster som som skal starte i andreklasse i morra var "litt" gira og spent i kveld men kræsjlanda på puta til slutt.  I morra er det alvor igjen.  Måtte det bli et innholdsrikt og fint skoleår.  I morra etter skoletid skal vi levere inn leselista på biblioteket.  Hun har jobba godt og gjort seg fortjent til bibliotekets leseknapp i GULL ved å lese 12 bøker denne sommeren.  Korte og lange historier, på bokmål og nynorsk har gått ned på høykant, og det var en stor seier å skrive den siste boka på den tolv linjer lange lista. Flott og åpenbart veldig motiverende tiltak fra biblioteket!  Med det samme jeg prater om barnebøker kan jeg varmt anbefale Maria Parr si bok om Tonje Glimmerdal.  Flott språk, fantastiske skildringer av omgivelser og mennesker og ei spennende historie om Glimmerdalens einaste barn, Glimmerdalens vesle dunder, Tonje Glimmerdal.  Morfar og jeg har lest på skift for Ane i sommer, og jeg har sneket meg til å lese ut hele boka før Ane har fått høre hele, rett og slett fordi den var så fin.  Den eneste negative var fireåringen Ola som syntes den var kjeeeeeeedelig.  Men han satt stille og hørte på han og ;)

Jeg tilbringer kvelden i sofaen på jakt etter lamper til badet.  Vi har 4 spotter i taket, men skulle hatt ett lyspunkt over speilet, eller to punkter på hver sin side av speilet.  Vi har leita både her og der, men finner virkelig ingenting.  Vi holdt på å kjøpe ei vanlig lyslist for noen dager siden, men ble ikke helt enige med oss selv om det egentlig er det vi vil ha.  Skal vi ha to punkter på hver sin side av speilet  hadde kanskje disse vært fine?  Jeg tror de kan passe bra til badet vårt med grønnmalt panelvegg, tredør med speil og profilerte lister.



Alternativt kunne det kanskje vært fint med noe som er litt strammere?


Som disse?
 
 
Eller disse?
 
Blogspot nekter meg å legge inn flere bilder plutselig.  Natta da kanskje ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...