onsdag 17. august 2011

Gammelt nytt og litt til

Jeg sliter med å få lagt ut alt jeg har planlagt å få lagt ut.  Vi har bilder og minner i haug og dung etter byggeperioden og tida etter at vi flytta inn, og jeg vil så gjerne sette det i system. Dette er jo tenkt å være bygge-oss-en-gård-dagboka, og da ender det med at jeg skriver noen innlegg og legger dem inn på en dato som har vært for leeeenge siden.  Nytt i går var innlegget om malehelga vår

Nå samler jeg like godt alle de som blir skrevet i ettertid under kategorien "gammelt nytt" så blir det mulig å finne dem for de som ønsker å finne dem.  Innimellom alt det gamle oppgulpet kan jeg jo prøve å bli litt flinkere til å ta ting etterhvert.  Jeg vet slekt og venner leser, og siden jeg er verdensmester i å ikke rekke å sende julekort og den slags hyggelige oppdateringer kan jeg jo prøve å ta noen her innimellom.

Skolestart er 5 dager unna, Ane, minstebror og jeg er hjemme, Trøndelag er flomramma, og selv om det verste har gitt seg nå i dag, så regner det fortsatt i strie strømmer.  Barnevogna har så dårlig regntrekk at det er ikke forsvarlig å ha den stående ute av frykt for at ungen kan drukne nedi der.  Amund sover derfor inne i kurva på stua og storesøster og venninna hennes er "kasta ut" for at han skal få ro nok til å sove på den uvante plassen.  Jeg tror imidlertid ikke de to ute lider noen nød.  Kakao, ulltepper og brødskiver i hytta så ut til å falle i smak.  "Hytta" er dukkestua vår som vi bygde i 2009, året før vi starta på det sinnsvake husprosjektet.  Jeg har skrevet om den før i det som en gang var en håndarbeidsblogg.  Jeg har tenkt jeg burde slå sammen de to siden begge handler om hage og unger og den slags, men det vet jeg ikke hvordan jeg gjør, så det får bare være.  Det gjenstår mye jobb (der også) før hytta er som vi hadde tenkt at den skulle bli, men ungene bryr seg innmari lite om at den ser ut som ei pappeske innvendig (den er kledd med papp (som skal ligge under panelet) for vindtettingas skyld ) og ikke er lekkert panelt og hvitmalt.  De koser seg visst uansett.


Påkledninga til de to er  ikke tilfeldig.  Den ble avtalt på telefon i dag tidlig før de møttes ;)




Dovendyret.  Greit å ha en smokk å støtte dobbelthaka på.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...