lørdag 3. desember 2011

3. Jul jul, strålande jul

Puh.  Lang dag.  Slitsom dag.  Koselig dag.  90-årsdag og julemorro (for barna på svigerfars jobb).  Handel på en lattelig full Rema 1000.  Slitne unger, sein middag.  Men fryktelig koselig midag med blånisselueskuespill og gurrotgnagekonkurranse.  Jeg vant!  Jeg hadde gnagd fram en steinaldersk tømmerstokkano.  Den ble behørig testa i ei skål vann, og da den fløyt og atpåtil bar en liten julepølse"mann" Ola slapp oppi, vant jeg jammen ei plate melkesjokolade.  Dagens førjulssparetips får være at Rema selger 2 store Freia-plater for 30 kroner.  Det er råbillig og passer bra siden konfekt står på¨programmet en av de nærmeste dagene.  (For den som eventuelt lurer på hvorfor vi leker med maten kan jeg informere om at det gjør vi fordi da gnager ungene i seg store deler av gulrota si mens de lager blyanter og totempæler og hva det nå er alt de lager.  Funker veldig mye bedre enn den evindelige masinga om å spise grønnsaker.)



Roooooooooolig julemusikk i kveld i anledning vegeterering på sofaen for min kjære og meg.  Og Amund...  Han skal nok ikke besyldes for å vegetere, strengt tatt.  Han spreller egentlig ganske grundig der han ligger.  Han sover ikke på kveldene for tida og i tillegg til at det er litt...  hm...  irriterende (kan man kalle små søte, blide og opplagte unger irriterende?), så er det litt hemmende.  Det blir ikke strikka mye på det viset.  Jeg strikker jo vester til deg og Ola til jul, Amund.  Sov nå!

Jeg fant vestmønster etter den intense jakta nemlig.  Jeg landa på en miks av denne
 og denne

I "falk" fra Dale, pinne nr 4 Lys gråmelert og ganske mørk blå. Hvor langt jeg kommer før jula er her, det kommer litt an på Amund tror jeg.

I morra blir det pepperkakebaking.  Jeg kan ikke spise Ikeadeigen, men gleder meg til å lage hus! :D

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...