fredag 9. desember 2011

9. Grisslaktinga

Jeg er stor fan av Hans Rotmo, og hadde jeg måttet velge EI juleplate hadde det nokså sikkert blitt "Vårres jul" som kom en gang for et par tiår siden.  Få CD`er i hylla vår får meg i mer julestemning enn den.


Det er nok ikke denne som er den største julesangen på plata, men den passa så innmari bra i dag, for jeg har skaffa ribbe til julemiddagen.  Jeg slapp å slakte sjøl (det skulle jeg egentlig gjerne gjort, og gubben skylder meg fire grisunger så det kan være det blir en gang snart), for det har jeg en god venn som gjør.  Økologiske utegriser gir godt kjøtt og nå venter en god julemiddag.  Jeg gleder meg!

Lykkelige griser gir god mat.  Her er er halvbror av årets ribbe, fra 2009.

Ribbehandelen gikk fort unna for det var mye folk i byen og egentlig ikke så stas å vandre drasse med seg barnevogna rundt, så det ble en kort tur.  Men to hesper silkeull og en julekopp ble med hjem.  Silkeulla skal med tid og stunder bli et bittelite klesplagg som jeg virkelig gleder meg til å strikke og gi bort Y  En fin julekopp fant jeg også.  Og en håndfull små fine fluesopper som skal få pynte einerbusken som skal stå på kjøkkenbenken.  Den henter vi i egen skog om ei drøy uke og jeg gleder meg :)  Finner vi et tre som egner seg tar vi med det også, hvis ikke så kjøper vi av naboen.

Små søte keramikksopp til einerbusken

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...