fredag 12. mars 2010

Ei hel bok om gamle trehus!

Me like!!!

Gamle trehus i nasjonalbibliotekets arkiv

(Husk å velge "høy kvalitet" så det blir mulig å lese tekstene og se detaljene i bildene.

Her er det inspirasjon og ikke minst forklaringer og nyttig kunnskap i lange baner!! Det eneste minuset med boka er at jeg får enda større problemer med å bestemme meg for hva som er min favoritt-tidsepoke og dermed favorittstil. De gamle gamle trauste tømmerbygningene ligger hjertet mitt svært nært kjenner jeg, men den litt enkle empirestilen er også en favoritt. Flaks da, at vi har et hus som lar seg "omskape" til et (sen)empirehus sånn ca. Dessuten har vi plass og jeg en feberfantasi om ei bittelita tømmerkoie i skogen vår og et lafta stabbur. Jeg har anonsert høyt og tydelig for gubben at jeg ønsker meg laftekurs i morgengave hvis vi noen gang kommer så langt at vi får gifta oss ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...