tirsdag 23. mars 2010

Saaaakte framover

Vi trodde vi hadde bestemt oss for snekker... Så ble vi tipsa om en til gitt, som vi bare MÅ prate med. Det er lediggang blant bygdas snekkere, så nå får vi se hva det kan gjøre med pris og tempo. Nå rekker vi ikke å søke før påske, men i alle fall er det et mål at søknaden skal inn FORT!! Uka etter påske kanskje? Så tar det tre uker før vi har svaret, og så er (forhåpentligvis!!!!!!!) bare å starte :D

I hagen ligger det sykt mye snø. Snøhula i bærhagen har vært der i flere måneder sammenhengende nå, og det er virkelig utenom normalen! Rundt dukkestua vi bygde i fjor er det digre fonner, og drivbenken har vi ikke sett siden desember! Måtte bare våren komme og tela gå så vi kan begynne!!

Dukkestua ja. Det var liksom prøvekluten det ;) Vi er vant med praktisk arbeid både gubben og jeg, men snekkere er vi ikke. Så det tenkte vi at vi kanskje kunne bli. Derfor trumpa jeg igjennom at vi skulle bygge dukkestue til ungene heller enn å kjøpe et byggesett. Og hytte ble det! Så stor at den har romma store deler av storfamilien til kakeselskap (10-12 voksne + 2 barn har vi vært), og så liten at den egner seg for lek og lar seg varme opp (lunkes på i alle fall) av ei oljelampe. Med hyttebygging som helgaprosjekt og fem- og toåring på slep tar ting tid, og vi ble ikke helt ferdig, men vi nermer oss, og nå er det bare kosejobb igjen.



Når jeg blir rik skal jeg kjøpe meg ei eremitthytte. Eller helst skal den bygges på stedet selvsagt. Men jeg elsker disse små hyttene!! I gamle materialer, og lintekstiler. Me like!!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...