torsdag 17. februar 2011

Pudderparykken er tilbake!

Jeg har pussa babyrommets nysparkla sponplatevegger

Fin?

Det er ikke så ofte jeg diskuterer snørra mi på nett altså, men i dag er det nesten på sin plass føler jeg, for dette har vært en lang og støvete arbeidsdag, og bildet viser Ingrid som demonstrerer siste mote, pudderparykken, umiddelbart etter pussing av helsparkla sponplater på babyrommet...  Jeg har gjort det etter boka, brukt maske og hørselvern, og jobba med åpent vindu og alt det der.  Likevel sverger jeg.  Det jeg snøyt ut av nesa mi da jeg kom hjem etter end arbeidsdag kunne jeg lagra og brukt til videre sparkelarbeid...  Det har jeg altså ikke gjort, men jeg har i alle fall lært at maske nok ikke er så dumt.  Jeg har supa i meg en del, men den har vel tatt unna det verste får jeg tro, og er virkelig verdt pengene! 

Jeg har hatt en usedvanlig energisk dag i dag!  Maaaaange timer jobb ble det før jeg kom meg hjem til dusjen.  Først alene, så sammen med gubbe og unger og mamma og pappa.  Mye variert jobb og mye relativt stillestående jobb, så da berger bekkenet sånn neeeeesten.  Mon tro om det er redebygginga som er i ferd med å slå inn.  Jeg pleier å bli energisk redebyggende mot siste del av svangerskapene mine nemlig.  Et sikkert tegn er når jeg en dag snart, nokså sikkert finner meg selv stable håndduker med TELLEKANT i hylla på badet.  Da vet rotehuet at det er alvor ;)

Videre har dagen gått med til pussing av veggene på stua, diverse rydding, støvsuging, panelkapping og så til slutt litt maling. Babyrommet er hvitmalt og klart for tapetsering når vi en gang finner ut hva som skal på veggene der.  Stua som har fått panel på hele seg ila helga er 90% ferdigpussa på sparkelflekker og rufsete flekker av speggegrunn som vi har brukt på fjæra og grunning er påbegynt på nok en vegg.  Den første kjøkkenveggen har fått panel på hele seg og snekkeren har vært hos oss i dag og tatt hull til pipe i de to etasjeskillene mellom 1.etg og kvisten.  Og så har vi flytta bord og stoler ut fra Ane sitt rom og over til vårt så det etterhvert går an å komme i gang med å legge panel og kanskje noe tapet der inne.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...