fredag 14. desember 2012

Ei julemusikkliste og litt korreklame

Tross travle tider som småbarnsforeldre har gubben og jeg klamra oss fast som medlemmer i det lokale blandakoret.  Å ha en hobby er å ha en frisone i en hverdag som, tross familielykke og god trygghet, innimellom kan oppleves nesten kvelende hektisk og slitsom.  Å ha en hobby sammen med kjæresten sin er ekstra deilig og jeg mener fullt og fast at det er ei veldig god investering i forholdet vårt.  Det gir oss felles opplevelser, felles venner, felles interesser, noe å prate om og noe vi sammen gleder oss til.  Dessuten gir det oss unike muligheter til å synge tostemt i dusjen ;)  Å dele noe annet enn "bare" hus, hjem og unger anbefales herved på det varmeste!  Jeg mener bestemt at koret vårt er med på å sveise oss sammen og holde "oss" varmt.

Bilde lånt fra Sør-Fron sangkor.

Siste helga i november hadde koret vårt julecabaret på samfunnshuset her vi bor.  Det har vi 3. hvert år og det er alltid gøy både for oss som er med i koret og (har jeg inntrykk av i alle fall) for publikum.  Da er det god og lun julestemning hver torsdagskveld fra august og ut året, og det er ikke det verste man kan fylle høsten med.  I år var jeg med i arrangementskomiteen, og vi har virkelig velta oss i julemusikk hele det siste året egentlig mens vi leita etter de 22 sangene som til slutt ble til årets cabaret.  Det finnes SÅ MYE fin julemusikk! 

Jeg laga spilleliste til internt bruk i koret i øveperioden.  Nå er spenningen utløst og reptertoaret ikke lenger hemmelig, og jeg tenkte derfor å dele lista med dere alle.  Det ble til slutt ei liste med nokså variert materiale.  Nytt og gammelt, kjent og ukjent. 

Her er lista vår.  Den krever Spotify, men har du ikke det allerede kan du se på dette som ei fin anledning til å skaffe deg det, for det kan varmt anbefales! 

Kornorge trenger alltid påfyll av nye sangere.  Har du lyst til å gi korsangen en sjanse, sjekke damer eller ta med deg kjæresten for å pleie forholdet, så ta kontakt med ditt lokale kor.  Hvilke regler de ulike har for opptak varierer, men det får du alltids greie på.  Menn er selvsagt ekstra kjærkomment i de fleste kor.  Blogger i min kategori har vel kanskje flest kvinnelige lesere men dere kan jo se på dette som et hått julegavetips.  Gi deg selv og/eller gubben din medlemskap i et kor i julegave, og jeg kan nesten garantere at du har fått en hobby for livet og at du har mange gode og musikalske opplevelser foran deg.

Bildet er lånt fra SonglagetVaaren.no.  Ett av de korene som gjerne tar i mot flere menn og lyse sopraner.  Faller du inn en av de kategoriene er du hjertelig velkommen. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...