tirsdag 4. desember 2012

Den fjerde desembertitten

I januar i år skrev jeg om Iittalas Kivi sånn at jeg skulle huske til denne jula at jeg ønsker meg sånne siden de gir så fint julerødt lys på et pent dekka bord eller i en hvit vinduskarm.  Vel, det hjelper å skrive om slike ønsker for til bursdagen min i oktober kom de jammen ramlende.  Ikke 4-5-6 i tallet slok jeg skrev at jeg ønska meg men to.  Det viste seg etter en kjapp butikkrunde at tversigjennom rødt glass er styggdyrt!  Etter hva jeg forstår skyldes det at en av bestanddelene i rødfargen i glasset er gull.  Ikke rart jeg ikke fant noe som likna, tross iherdige leterunder på Ikea, Nille og den slags butikker før jul i fjor...

Men altså.  To stk Kivi.  Fine og røde.  Mulig jeg ønsker meg flere etterhvert til det lange festbordet, men akkurat nå er to perfekt til en vinduskarm eller til kjernefamiliemiddagen.  De kan jo også

De røde er som sagt dyre.  Det er de overalt hvor jeg har sett dem, dessverre, men det hjelper litt å ha finsk svigerinne med tilgang til Iittalas fabrikkutsalg utstyrt med instruks fra min mamma om å ta med to stk hjem til Norge.  For de som ikke har ei sånn svigerinne, sies det at de kjøpes aller billigst her hos Torebrings. 

Skulle du være i tvil om hvordan du skal bruke telysestakene byr youtube på en kiviopplæringsvideo.  Kjekt...  Haha!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...