onsdag 1. august 2012

Ser du det jeg ser?

Ikke det nei?  Tenkte meg det.  For det er jammen ganske mørkt der ute og ikke spesielt mye å se... 


Bildet er et forsøk på å vise fram gubben som bygger veranda klokka midtpåsvartestenatta. For han bryr seg ikke om at det er heller mørkt der ute.  Slemme-meg stakk ut hodet og spurte om jeg skulle hente ei lampe til ham, i håp om at han ville holde ut litt til...  Han takka nei, og jeg forsøkte å veie opp lampemaset med å spørre om han ville ha en pils.  Han avslo det også.  Forståelig nok, for det er kaldt der ute også. 

Ja ja, godt noen jobber...  Jeg sitter inne og forsøker å vinne ammebutikkens fotokonkurranse.  Jeg har kommet meg til finalen med bildet fra i fjor av Amund og meg og ammestunda vår i hengekøya.  Et fint minne.


Ferien går mot slutten, og jeg håper vi (ja "vi".  Jeg er med jeg også selv om vi gang på gang sklir inn i den håpløse arbeidsfordelinga gubben snekrer, Ingrid er med så mye hun rekker før hun må stikke av for å lage mat...) rekker å snekre ferdig verandaen så vi kan bruke den litt når godværet sikkert kommer nå til vi starter på jobb/skole/barnehage igjen.  Det pleier ofte å være sånn.  Jeg drømmer om lange varme augustkvelder på nybygd veranda med lykter og tepper, koselig selskap og god mat.  Ja, man kan jo drømme.  Eller som gubben:  Snekre! ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...