mandag 13. august 2012

En sommer er over...

Nei det er verre enn som så.  I dag er siste dag av permisjonen min.  Tidsklemma, morgenstress, hverdagen og jobben here i com!  Sukk...
 
I morra er første arbeidsdag på noe som i praksis er en periode på nesten to år.  Jeg hadde et svangerskap med "nogo attåt" før Amund kom i mai 2011, og var sykmeldt fra nattstillinga mi størsteparten av svangerskapet.  Nå har jeg toppa permisjonen med noen måneder ulønna perm for å skape ro og harmoni i heimen i form av en noe utsatt barnehagestart for Amund. 

Liten gutt i stor barnehage, men så langt ser han ut til å trives bedre enn mora med barnehagetilværelsen ;)


Koselig det.  Men nå har Amund blitt barnehagegutt med navn på smokken og sko til sandkassebruk.  Litt stil må det være når man skal institusjonaliseres.  Og når gutten er innkjørt i barnehagen er det på tide at mor også finner veien tilbake til samfunnet.  Enda godt da at jeg bare har vært hjemme og slappa av, kosa meg, lada opp til jobbstart og i morra stiller uthvilt, ivrig og oppdatert på jobb...

Jeg lyver hvis jeg sier at jeg gleder meg...  Hjemme med aktiv ettåring som siden fødselen ikke har sovet mer enn en liten håndfull hele netter er ikke noen energiboost akkurat.  Jeg liker jobben min jeg altså og vet at det på sett og vis kommer til å bli fint å starte opp men permisjon er ikke så aller verst det heller...  Og dette var siste ungen tror vi, så nå er det jobb til pensjonisttilværelsen tar meg.  Den er det (heldigvis) lenge til så her er det bare å brette opp ermene.

Splitter ny veranda/terasse/platt (uten rekkverk enn så lenge) som vi forhåpentligvis ikke er ferdige med å bruke enda i sommer.  JA til flere soldager!

Vi har hatt ei fin helg.  To forkjøla barnehagegutter, Ikea sammen med alle byens nye studenter og deres mødre og fedre, kleshandel til ungene som har vokst MYE i sommer og nå i dag altså SOL, rips, koselig selskap og en etterlengta kræsj i sofaen i kveld. 

Kjøkkenhagen er full av godis nå.
Måtte jobbstarten gå glatt, Amund fortsette å trives i barnehagen, og sommeren ikke være helt over så vi får noen fine ettermiddagen på platten vi blr ferdige med i perfekt tid til ferieslutt.  Måtte de travleste dagene utebli og de gode forsettene om sunne matpakker og regelmessig trening vare et par uker i alle fall.  Ja, jeg gruer meg litt, men jammen gleder jeg meg litt også. 

Det skal ikke stå på utstyret når matbokser skal pakkes.  Bokser til matpakkegodis er innkjøpt.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...