fredag 6. april 2012

Rabarbrarapporten 4. Før var det morsomt med sne...

... heter ei plate jeg har.  DeLillos anno 1987.  Den har jeg ikke tenkt på på fryktelig lenge, men jeg kom på den i dag da jeg sto med snø til knærne på jakt etter rabarbraen til ukas bilder.  Før VAR det morsomt med sne.  Til jul f.eks var det morsomt med sne.  Nå er det ikke jul men påske, men vi har perfekt julestemning i hagen.  Snø på grana, og småfugler på frøautomaten.  Problemet er bare at det er lyst enda klokka åtte-ni om kvelden, lyslenka til treet er for lengst plukka inn, og blant fuglene i hagen er det hjemvendte trekkfugler...



Bildene denne uka er enda litt hvitere enn bildene fra ekstrasendinga sist søndag.  Det har snødd og snødd og snødd og vi har helt uplanlagt hatt skipåske.  Snøfall må man regne med i mars/april ("Det kainn kom myyyyyytji snø enda...", sainnt pappa? ;) ), men ei uke i strekk hvor det laver ned er nok heftigere enn de fleste hadde regna med.  Jeg skulle så frø og kose meg med våren.



Jeg droppa like greit nærbildet denne uka til fordel for et bilde av julesteminga ;)
Vinter og sne.  Atter aktuell.  Sukk... 
Oslo Fagottkor lyser som vanlig litt opp i tilværelsen!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...