torsdag 12. april 2012

Kreativt kaos

Jeg syr stadig på det gule teppet (tidligere omtalt som påsketeppet). Selv om det ble innepåske er det ikke så lett å få sydd mye med en liten 10-måneders kravlende rundt på gulvet og selvsagt aller helst under det bordet hvor jeg sitter og syr.

Det er morsomst å vise fram de sømmene som passer helt perfekt ;) 
Jeg har tatt opp igjen arbeidet nå som uka er i gang og jeg har litt tid helt alene mens Amund sover og alle er på jobb, skole og barnehage.  Da breier jeg meg på kjøkkenet og koser meg fælt!

Alle lappene er sydd sammen.  Nå gjenstår det bare å finne et passende bakstykke (brunt, oransje, limegrønt...?), finne igjen platevatten etter flyttinga, og bestemme om det skal være kanter på teppet eller ikke.
Ungene fikk "hatt over hatt" brettspill i påskegave av tante H og onkel OR, og har blitt superivrige spillere.  De har samme problem som meg med kravlende vel nysgjerrig lillebror, og her har de søkt tilflukt i trappa mellom stue og kjøkken.  Dette er virkelig en ordentlig kosekrok.  Det hender jeg sitter her og ammer eller drikker te og bare ser ut.  Ser jeg ut denne vegen ser jeg åker og skog, Bosbergheia og hønsehuset snur jeg bittelitt på meg ser jeg fjorden og naboens låve som har innmari fine proporsjoner.  Fantastisk!

Til slutt et bilde av Ola.  "Mammamammamamma, ka e æ no??"  Jo, skilpadde selvsagt :D
Nå er det straks bare en hverdag igjen av denne deilig korte uka, så er det helg igjen.  Firedagersuke er en deilig oppfinnelse!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...