tirsdag 14. juni 2011

To svangerskap er unnagjort.

Begge to lange og litt tunge, men rimelig ukompliserte og veldig koselige.  Tidkrevende har de likevel vært i innspurten, derfor denne lange blogg-pausa.

Det viktigste av dem først: Vi har fått en sønn og lillebror.  Amund kom den 28. mai, og med det tredje maibarnet er vi blitt en trebarnsfamilie. Fødselen ble et keisersnitt som gikk pent og udramatisk for seg.  En stor fin unge ble det, og da kan man vel ikke gjøre annet enn å glede seg.

Han har mange rare ansikter den lille tassen.  Her er noen av dem
Her er han helt helt fersk.  4,5 kilo høres stort ut, men han er ikke det. 
Bare mikroskopisk liten (i forhold til de to store) og veldig veldig søt!
Her er han fryktelig lik de to store da de var små, og egentlig mange andre
babyer i mammaslekta også.
Det er et bedagelig lite vesen vi har fått i huset. 
Vel er mammamagen stadig så stor at storebror Ola innimellom spør om jeg holder på å lage en ny baby inni der, men det er likevel rart å tenke på at hele Amund nettopp fikk plass.  Til og med i tverrleie, senest 5-6 dager før han kom ut...
Storesøsknene er stolte og glade og alt er bare velstand egentlig.
Tja.  Sånn kan stolte mødre holde på lenge, men det er kanskje nok babybilder for denne omgangen ;)

Så var det det andre svangerskapet.  Vi har flytta!!!  Inn i nytt hus!  Det skjedde 15. april, fredag før palmehelga, og det var veldig veldig deilig etter nesten ett år med husbygging.  Enda gjenstår mye, særlig utendørs, men å kunne låse døra bak seg i "gammelhuset" siste april var ufattelig deilig.  Nå har vi i det minste alt på en plass, og alt nå, snaue to måneder senere, føles den lange byggeprosessen fjern så vi har ikke fått varige mèn av slitet tror jeg ;) 

Huset fungerer bra.  Vi har kommet greit ut av både kjøkken og bad bl.a, og ungene ELSKER rommene sine.  Det siste føles ekstra godt, for det var ikke rare rommene de hadde i det gamle huset.  Der var rommene skilt fra resten av huset med ei ekstremt bratt loftstrapp, og på loftet var det så kaldt størstedelen av året at det egentlig ikke dugde til annet enn å sove på. 

Her er en nyinnflytta, veldig fornøyd familie på 4,5


Det BLE påskeliljer i vinduene.  ALLE vinduene!  Og også to søte unger
som sprang og herja og "oppdaga" nyhuset.


Og så ble det nye kopper, gul voksduk og tid til litt påskefeiring innimellom flyttinga.

Jeg legger stadig stor planer for alt jeg skal fylle barselpermisjonene mine med.  Det blir som regel ikke helt slik jeg tenker, men det er vel lov å håpe at jeg skal klare å oppdatere her innimellom.  Jeg skal ta flere bilder etterhvert som vi er ferdige med rommene i alle fall.  Og siden dette er byggedagboka vår har jeg stadig ambisjoner om å få lagt ut gamle bilder.  Vi tømte en gammel telefon for bilder i går kveld, og jammen har vi jobba det siste året!  Jeg blir enda kvalm bare noen sier ordet Glava til meg, og jeg troooor svigermor er litt lei av maling...  Med det ble fryktelig bra til slutt.  Vi stortrives!!!

5 kommentarer:

Sigrid sa...

Gratulerer så masse med minstemann og med innflytting!

mvh Sigrid.

Vimså sa...

Hei.
Fant din koselig blogg, og la meg til som følger.
Blir arti å følg gårdsdrømmen dokkers.
Gratulere med litjguten.
Klem Mari Johanne

Ingrid sa...

Tusen takk for gratulasjoner!

"Følgere" forplikter, så da får jeg vel bare fortsette oppdateringene ;)

MonjaHelene sa...

Hei
Gratulerer så mye med sønnen/lillebroren:)Så søte de er der de sitter med lillebror på fanget:)Ha en riktig fin og god sommer!:)
Hilsen Monja

Turid sa...

Koselig at det går så fint, og at dere er vel på plass med 3 barn! :-) Det blir skikkelig fint, det nye huset dåkkers :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...