søndag 12. desember 2010

Tapet til soverommet vårt

Det har vært mange lange runder med spekulering på hva hva vi skulle gjøre med det rommet som skal bli vårt. Alt fra ingenting til totalrenovering har vi spekulert på. Vi tenkte i utgangspunktet å spare tid og penger og gjøre ingenting eller evt bare male over det gamle tapetet med billig hvitmaling. Men med tida har vi tatt til vettet og konkludert med at hvis vi ikke gjør det NÅ når rommet står det tomt og lett tilgjengelig, når skal vi gjøre det da? Etter at dobbeltsenga og garderobeskapene er flytta inn og vi bor der? Skal vi liksom demontere rommet da, og så pusse opp? Det kommer ikke til å skje de nærmeste 14 årene for å si det sånn, så vi tar det nå!

Vindusveggen har som sagt fått faspanel som er hvitmalt. På en av veggene kommer det en heldekkende garderobeløsning (skap eller skyvdørsgarderobe eller hva vi nå finner som vi liker). På de andre veggene har vi landa på at vi skal ha tapet. Vi har vært ute og leita litt etter tapet uten å finne det vi ville ha. Det ble vel rett og slett litt for mye å velge i, og vi klarte ikke en gang å betemme oss for mørk eller lys tapet... Vindusveggen er jo allerede malt eggehvit på det nylagte panelet, og vi har spekulert i om rommet ville bli for lyst med lys tapet sammen med denne. Men som sagt har vi ikke klart å bestemme oss. Tante Marit kom oss til unnsetning. Hun kom med to bøker med tapetprøver, og der bladde vi oss, hver for oss, fram til samme favoritt! Så da blir det den da. Vi bruker ikke mer tid på å lete, for denne var fin, og vi er enige, og slike sjanser skal man ikke la gå fra seg ;)

Tapetet er av merket Sandberg og skal være stabilt og godt å legge. Det skal ikke jeg vurdere for jeg har ikke lagt en meter tapet i hele mitt liv tror jeg. Men den kjære tanta og flere andre har meldt seg til tapetsering i romjula, så da tipper jeg vi skal få den opp og kanskje blir det mulighet for meg til å lære noe om dette så jeg stiller litt bedre forberedt neste gang.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...